A sok kiváló játékzene közül nekem az egyik legkiemelkedőbb az Ori zenéje, annak is a második része, a Will of the Wisps. Maga a játék is nagyon élvezetes, de most inkább a zene hatását az egész játékmenetre emelném ki. Az egész történet alatt négyzetre emeli a történések súlyát, együtt él a képi- és a hangzásvilág. Sokszor azon gondolkoztam, hogy néhol esetleg a zenéhez igazították a jeleneteket és nem fordítva.
A játéknak van egy fő dallammotívuma, amely végigkíséri a játékmenetet (sőt mindkét játékot), de ennek ellenére nemhogy unalmas lenne, hanem kifejezetten izgalmas, hogyan lehet ennyi féle köntösbe bújtatni egy motívumot. Emellett minden játékbeli szekciónak megvan a maga fő dallama (nevezzük almotívumnak), témája, hangszerelése, de ezekben is meg-megjelenik a főmotívum. Az almotívumok végigkísérik az adott játékbeli szakaszt (például vizes élőhely, havas táj, sivatag, korhadó fa,...) általában feszültség-tetőpont-megoldás szerkezetbe beágyazva. Szemléltetésképpen hallgassuk meg a következőt a "Shadows of Mouldwood"-tól a "The Darkness Lifted"-ig bezárólag: https://www.youtube.com/watch?v=ECbhlkXAEVI&list=PLS19zOYsmnkwokOUuQC0Kw...
Külön érdekes és megható is a második játék végén, ahogy a történet, úgy a zene is visszatér az első játék elejére, bezárva a ciklust.
A zenét Gareth Coker írta egy kisebb zenekarra, és jó néhány jelölést is kaptak díjkiosztókon.
Hozzászólások
Ori
Beküldte BB -
Értékelés:
A sok kiváló játékzene közül nekem az egyik legkiemelkedőbb az Ori zenéje, annak is a második része, a Will of the Wisps. Maga a játék is nagyon élvezetes, de most inkább a zene hatását az egész játékmenetre emelném ki. Az egész történet alatt négyzetre emeli a történések súlyát, együtt él a képi- és a hangzásvilág. Sokszor azon gondolkoztam, hogy néhol esetleg a zenéhez igazították a jeleneteket és nem fordítva.
A játéknak van egy fő dallammotívuma, amely végigkíséri a játékmenetet (sőt mindkét játékot), de ennek ellenére nemhogy unalmas lenne, hanem kifejezetten izgalmas, hogyan lehet ennyi féle köntösbe bújtatni egy motívumot. Emellett minden játékbeli szekciónak megvan a maga fő dallama (nevezzük almotívumnak), témája, hangszerelése, de ezekben is meg-megjelenik a főmotívum. Az almotívumok végigkísérik az adott játékbeli szakaszt (például vizes élőhely, havas táj, sivatag, korhadó fa,...) általában feszültség-tetőpont-megoldás szerkezetbe beágyazva. Szemléltetésképpen hallgassuk meg a következőt a "Shadows of Mouldwood"-tól a "The Darkness Lifted"-ig bezárólag:
https://www.youtube.com/watch?v=ECbhlkXAEVI&list=PLS19zOYsmnkwokOUuQC0Kw...
Külön érdekes és megható is a második játék végén, ahogy a történet, úgy a zene is visszatér az első játék elejére, bezárva a ciklust.
A zenét Gareth Coker írta egy kisebb zenekarra, és jó néhány jelölést is kaptak díjkiosztókon.
A blogban feltett kérdésre a válaszom: Nem, nem tudom elzongorázni, viszont ha a gitározni ér, azt igen:
https://soundcloud.com/bb-zene/sets/ori-and-the-will-of-the-wisps
(A felvétel Linux Mint alatt Ardour zeneszerkesztővel készült)