Száguldás szabadon: megérkezett a SuperTuxKart 1.5, a nyílt forráskódú gokart játék új generációja

Segítséget kaptál? Szívesen töltöd itt az idődet? Visszajársz hozzánk? Támogasd a munkákat: Ko-fi és Paypal!

kami911 képe

A közösség egyik legkedveltebb nyílt forráskódú gokart játéka, a SuperTuxKart hosszú fejlesztés után elérte az 1.5-ös verziót. Az új kiadás látványos grafikai újításokat, finomhangolt játékmenetet és új funkciókat hoz, miközben továbbra is megőrzi azt a könnyed, szórakoztató hangulatot, amely évek óta a Linux-játékosok kedvencévé tette. A friss verzió nemcsak a látványt és a teljesítményt javítja, hanem új játékmódokat és lehetőségeket is kínál a versenyzés szerelmeseinek.

Új korszak a nyílt forráskódú gokartversenyben

Három év telt el a SuperTuxKart 1.4 megjelenése óta, és most az 1.5-ös kiadás egy sor olyan fejlesztést mutat be, amely egyértelműen új szintre emeli a játékélményt. Az egyik legérdekesebb újítás a benchmark mód (teljesítménymérő mód), amely lehetővé teszi a rendszer teljesítményének tesztelését, valamint az új részletességi szintek (Level of Detail, LoD), amelyek csökkentik a hirtelen megjelenő tárgyak, úgynevezett popping effektusát.

A hangbeállítások is részletesebbek lettek: a játékosok mostantól finomabban szabályozhatják a hangerő-szinteket, így minden motorzúgás és ütközés pontosan a kívánt intenzitással szólalhat meg. Emellett új tojásvadászatok (egg hunts) kerültek be a Black Forest, Gran Paradisio Island és The Old Mine pályákra, valamint megjelent a fényszórók (spotlights) támogatása is, ami látványosabbá teszi az esti futamokat.

Grafikai és technikai fejlesztések

A SuperTuxKart 1.5 egyik legfontosabb fejlesztése a Vulkan renderelő (Vulkan renderer) továbbfejlesztése, amely hatékonyabban kezeli a modern grafikus kártyákat. A játék búcsút vesz a 1.x Story Mode korszakától, és ennek részeként új látványvilágot kapott az overworld (a játékon belüli fővilág).

Az új verzió bevezeti az SSAA (Super-Sample Anti-Aliasing) és a Percentage-Closer Soft Shadows funkciókat is, amelyek a nagy teljesítményű GPU-val rendelkező felhasználóknak kínálnak élsimítást és természetesebb árnyékokat. Az árnyékmegjelenítés további finomításaként javult a Cascaded Shadow Mapping, így a fények és árnyékok részletessége sokkal valósághűbb lett.

A fejlesztők emellett a parachute (ejtőernyő) és bubblegum shield (rágógumi pajzs) animációit is átdolgozták, valamint beépítettek egy FPS-korlátozási beállítást is a játék opciói közé. Ennek köszönhetően már nem csupán 120 képkocka/másodperc PC-n és 30 képkocka/másodperc Androidon a felső határ – mindenki maga állíthatja be a kívánt maximumot.

Zene, fizika és játékmenet: apró részletek, nagy hatás

A játék hangulatát tovább fokozza az, hogy új zenék kerültek a Las Dunas Arena és a Las Dunas Soccer arénákba. A Follow-The-Leader játékmódban mostantól színes és hangjelzések is figyelmeztetik a játékosokat az eliminálás előtti pillanatokra.

Technikai oldalról a fejlesztők bevezették az Irrlicht motorhoz a sima görgetést (smooth scrolling), javították a framerate limiter (képkocka-sebesség korlátozó) pontosságát, és a régi videómeghajtók (legacy video drivers) számára is beépítettek néhány új látványhatást, hogy az idősebb hardverekkel rendelkező játékosok is élvezhessék a fejlődést.

Ezen kívül javult a scene node iteration (jelenetcsomópont-iteráció) teljesítménye, valamint az alacsony és közepes beállításoknál a képminőség is, hála a jobb anizotróp szűrésnek (anisotropic filtering).

Letöltés és futtatás Linux alatt

A SuperTuxKart 1.5 már most letölthető 64 bites vagy AArch64 (ARM64) rendszerekre a projekt GitHub oldaláról. Az összes újdonságról a SuperTuxKart 1.5  változásnaplójában olvashat.

Letöltések

A SuperTuxKart játék letölthető rengeteg platformra a kiadási oldal szerint: