Valve-frissítés: Secure Boot kijelzés, Joy-Con támogatás, új böngészőfunkció és a 32 bites Steam-korszak lezárása

Segítséget kaptál? Szívesen töltöd itt az idődet? Visszajársz hozzánk? Támogasd a munkákat: Ko-fi és Paypal!

kami911 képe

A Valve kiadta a Steam kliens legújabb frissítését, amely automatikusan letöltődik a felhasználók számára. A frissítés több hibajavítást, biztonsági fejlesztést és új funkciót tartalmaz különböző platformokon. Az általános változtatások között kiemelték a Unity sebezhetőségének (CVE-2025-59489) javítását, amely blokkolja az esetleges hibakihasználási próbálkozásokkal indított játékokat. Újdonság, hogy a kliens „Élettartam vége” figyelmeztetést jelenít meg a Windows 32 bites verzióiban; a Windows 10 32 bites kiadás támogatása 2026. január 1-jén szűnik meg. A 64 bites Windows 10 továbbra is támogatott marad, beleértve a 32 bites játékokat is.

A kliens stabilitását több kisebb javítás is növeli, például a privátként megjelölés problémái, a nem Steames játékok gyűjteményhez adása, a „Barátok és Csevegés” beállítások visszaállása vagy a teljesítmények hiánya az átfedésben. Új funkcióként bekerült a Ctrl+Tab-bal történő fülváltás a beépített böngészőben.

A játékbeli átfedés hibajavítást kapott a D3D12 címeknél, ahol gyors megnyitás és bezárás összeomlást vagy lefagyást okozhatott. Ez gyorsjavításként hamarosan minden felhasználóhoz eljut.

A játékfelvétel Vulkan alapú játékoknál jobb teljesítményt nyújt, a Steam Bevitel pedig új funkcióval bővült: támogatja a Nintendo Switch Joy-Conok kettős giroszkópját kombinált módban. Emellett javították a konfiguráló hibáit is, például az eltávolított játékokhoz tartozó üres beállításokat.

A SteamVR értesítési hibát javítottak, a hozzáférhetőség terén pedig fejlesztették a nagy kontrasztú nézetet a kereső- és szűrőpanelekben.

A Windows-verzió mostantól kijelzi a Secure Boot és TPM állapotát, ez az információ a rendszerinformációkban és a hardverfelmérésben is szerepel. Linuxon javították a DualSense vezérlők okozta ritka összeomlásokat.

Ez a frissítés tehát nemcsak biztonsági és stabilitási javításokat hoz, hanem több kényelmi funkcióval is bővíti a Steam kliens használatát.

A Steam kliens frissítése elérhető a Steam menüjében a „Check for Steam Client Updates” (Frissítések keresése) lehetőségnél. A részletes változásnapló megtekintéséhez látogasson el a hivatalos oldalra.

A Valve, a Steam fejlesztője így ír az újdonságokról:

Általános

  • Hibaenyhítést adtunk ki a Unity CVE-2025-59489-re, blokkolva a Steam kliensen keresztüli olyan játékindításokat, amelyeknél hibakihasználási próbálkozás észlelhető.
  • „Élettartam vége” riasztást adtunk hozzá a Windows 32 bites verzióinál. Jelenleg a Windows 10 32 bites verziója az egyetlen 32 bites Windows verzió, amelyet a Steam támogat.
    • A Steam kliens Windows 10 64 bites rendszeren továbbra is futni fog, és a 32 bites játékok továbbra is támogatottak lesznek.
    • A Steam kliens támogatása a Windows 10 32 bites változatához 2026. január 1-jén 19:00-kor (CET) véget ér. A további részleteket lásd itt.
  • Javítottuk, hogy néhány hírbejegyzésben „\” karakterek jelentek meg.
  • Hozzáadtuk a fülváltás lehetőségét füleket tartalmazó böngészőben a Ctrl+Tab megnyomásával.
  • Javítottunk néhány esetet, amelyeknél a „Megjelölés privátként” játékbeállítás nem volt elérhető.
  • Javítottunk néhány esetet, amelyeknél nagyszámú nem Steames játék hozzáadása egy gyűjteményhez sikertelen volt.
  • Javítottuk, hogy néhány „Barátok és Csevegés” beállítás a Steamről való lecsatlakozás után időnként ideiglenesen visszaállt az alapértékére.
  • Javítottunk egy esetet, aminél a felhasználó teljesítményei nem jelentek meg az átfedésben, amikor egy játék aktiválta azt.
  • Javítottuk, hogy a játék utáni összegzés nyíl gombjai túlgörgettek az összegzés végéig, a következő nem látható elem helyett.
  • Javítottunk egy ritka összeomlást a tálcaikon menüjének létrehozásakor Windowson.
  • Javítottunk egy esetet, amikor a kliensablak mérete folyamatosan növekedhetett WindowBlinds témát használóknál.

Játékbeli átfedés

  • Javítottunk egy összeomlást a D3D12 játékokban, amelyet néha az átfedés egyes részeinek (például a jegyzeteknek) gyors megnyitása és bezárása válthatott ki. Ez játék- vagy GPU-lefagyásként jelentkezhetett, egyes játékokban könnyebb volt kiváltani, mint másokban, és új regresszió volt az e heti nyilvános kliensfrissítésében és a legutóbbi béta ciklusban. Röviden teszteljük ezt bétában, mielőtt gyorsjavításként kiadnánk minden felhasználónak.

Játékfelvétel

  • Javítottunk a teljesítményen bekapcsolt felvételnél egyes Vulkan képalkotást használó játékoknál.

Steam Bevitel

  • Támogatást adtunk a kettős giróhoz a Nintendo Switch Joy-Conok kombinált módban használatakor.
  • Javítottuk a „kiosztás figyelése” panelt a konfigurálóban.
  • Javítottuk, hogy a konfiguráló üres volt egy olyan eltávolított játék konfigurációjának megnyitásakor, amelynek szerkesztéséhez annak telepítésére van szükség.
  • Hivatalos konfiguráció készítésekor egy Steam Bevitel API-s játékhoz a Beállítások>Fejlesztő alatt levő beállítás van használva a SetInputActionManifestFilePath API hívás helyett.

Továbbítás

  • Javítottunk eseteket, amelyeknél a „Továbbítás” gombra kattintva semmi sem történt.

SteamVR

  • Javítottuk a Steam kliens értesítéseinek kihagyását a SteamVR-ből kilépés után. A kihagyott értesítések a VR fejszettedben jelentek meg a SteamVR következő indításakor.

Hozzáférhetőség

  • Javítottunk a játéklista-keresés és az alkalmazásszűrő panelek nagy kontrasztú nézetén.

Windows

  • Hozzáadtuk a Secure Boot és a TPM bekapcsolt állapotának észlelését a jelenlegi gépen. Ez az információ a Súgó > Rendszerinformációk alatt található. Mostantól ez a Steam Hardverfelmérésre való feliratkozáskor is össze lesz gyűjtve.

Linux

  • Javítottunk egy összeomlást, amikor DualSense játékvezérlők vannak csatlakoztatva, és tétlenek.