Lossless Scaling Frame Generation Linuxon – már grafikus felület is elérhető

Segítséget kaptál? Szívesen töltöd itt az idődet? Visszajársz hozzánk? Támogasd a munkákat: Ko-fi és Paypal!

kami911 képe

A Lossless Scaling (veszteségmentes felskálázás) technológia Linuxos térhódítása egyre látványosabb: a közelmúltban megjelent lsfg-vk projekt révén már valódi frame generation is elérhető a platformon, Vulkan-alapú játékokhoz. Most pedig újabb mérföldkőhöz érkeztünk: egy nem hivatalos grafikus felület (GUI) is készült a beállítások kényelmesebb kezeléséhez.

Egyszerűbb telepítés és beállítás

Az lsfg-vk projekt gyors ütemben fejlődik: a fejlesztők már többféle Linux disztribúcióhoz is elérhetővé tették a könnyített telepítést. A cél egyértelmű: megkönnyíteni a Lossless Scaling frame generációs képességének kihasználását, főként Vulkan API-t használó játékok esetén. Ez különösen azoknak jelent előnyt, akik gyengébb hardveren szeretnének simább képkockafolyamot, input lag vagy mozgáselmosódás nélkül. Itt találhatóak a különféle telepítési lehetőségeket.

Új GUI: lsfg-vk-ui

A parancssoros konfigurálás eddig komoly belépési küszöböt jelentett sok felhasználónak, de ez most változik: megjelent az lsfg-vk-ui, amely lehetővé teszi a Lossless Scaling Frame Generation grafikus beállítását. Ezzel nemcsak az opciók átláthatóbbak, de a hibalehetőségek is csökkennek. A GUI célja, hogy asztali Linuxon használhatóbbá tegye az lsfg-vk rendszert, különösen azok számára, akik nem szeretnének kézzel konfigurációs fájlokat szerkeszteni vagy terminálparancsokat használni.

Steam Deck: már megoldották a kezdeti gondokat

A Steam Deck felhasználók számára már korábban elérhetővé vált egy Decky Loader plugin, amely a frame generation aktiválását könnyítette meg. Bár kezdetben akadt némi közösségi vita a működésével kapcsolatban, mára ezek az aggályok elhárultak, és a plugin stabilan működik.

Még nem kezdőknek való

Bár a GUI megjelenése óriási előrelépés, a rendszer még mindig nem kifejezetten kezdőbarát. A hatékony használathoz továbbra is szükség van némi rendszerszintű ismeretre, különösen, ha egyedi Vulkan-beállításokat alkalmaznánk, vagy kompatibilitási problémákba ütköznénk.

A fejlesztő a GitHub Wiki oldalán részletesen dokumentálta a megvalósítás menetét, ami különösen érdekes lehet azoknak, akiket a technikai háttér és a fejlesztés részletei foglalkoztatnak. Az egyik cikk címe például „Porting LSFG to native Vulkan” (LSFG portolása natív Vulkan-ra), amelyben a fejlesztő „pszichológiai kínzásként” említi a projekt működésbe hozásának nehézségeit.

A projekt elérhető a GitHubon, ahol bárki megnézheti, vagy akár részt is vehet a fejlesztésben.