2003. október 24-én hajtotta végre utolsó kereskedelmi repülését a legendás szuperszonikus utasszállító repülőgép, a Concorde. A repülőgép, amely képes volt kevesebb mint három és fél óra alatt átszelni az Atlanti-óceánt, ikonikus szimbóluma lett a technológiai fejlődésnek és a légi közlekedés luxusának.
A Concorde-ot az Air France és a British Airways üzemeltette, de a 2000-es évek elejére a működtetése egyre veszteségesebbé vált. A csökkenő utasszámok, valamint a folyamatosan növekvő karbantartási költségek miatt mindkét légitársaság 2003-ban bejelentette a típus kivonását a forgalomból.

Az Egyesült Államokba irányuló rendszeres járatok csak három évvel később indultak, mivel az amerikai légügyi hatóságok eleinte nem engedélyezték a repülőgép landolását az amerikai repülőtereken.
A British Airways Concorde 1973. szeptember 26-án hajtotta végre első megállás nélküli Atlanti-óceáni átrepülését, miközben új sebességi rekordot állított fel. A Washington D.C.-ből Párizsba tartó út mindössze 3 óra 32 percet vett igénybe, átlagosan 954 mérföld/órás (1,535 km/órás) sebességgel. Ez az eredmény megfelezte az addigi transzatlanti sebességi rekordot.
A döntést részben a 2000. július 25-én bekövetkezett tragikus baleset is befolyásolta, amikor az Air France 4590-es járata röviddel a felszállás után lezuhant Párizs közelében, 109 ember halálát okozva. Bár a gépet ezt követően módosították és újból engedélyezték a repülésre, a bizalom és a piaci igény már soha nem tért vissza korábbi szintjére. A Concorde gépeket ezt követően ideiglenesen kivonták a forgalomból egy teljes körű vizsgálat idejére, és a repülések csak 2001 novemberében indultak újra.

A Concorde utolsó hivatalos járata, a British Airways BA002, New Yorkból (JFK) szállt fel, és London Heathrow repülőterén landolt, ezzel lezárva egy korszakot a polgári repülés történetében. A repülőgépet sokan a 20. század egyik mérnöki csodájaként tartják számon: képes volt kétszeres hangsebességgel (Mach 2) repülni, és fedélzetén a kor legtehetősebb utasai élvezhették a páratlan kényelmet és gyorsaságot.
A Concorde visszavonulásával megszűnt a szuperszonikus polgári repülés korszaka, amelyet azóta sem sikerült újraindítani, bár több modern fejlesztés — például a Boom Supersonic Overture — igyekszik feléleszteni a technológia örökségét.






