AMD

kami911 képe

Jelentősen gyorsulhat a Linux 6.18: Sheaves – per-CPU, tömbalapú gyorsítótár a SLUB memóriakezeléshez

A Linux kernel fejlesztői folyamatosan dolgoznak azon, hogy a többmagos rendszerek teljesítményét és skálázhatóságát javítsák. A közelgő 6.18-as verzió egyik ígéretes újdonsága a Sheaves, egy választható (opt-in), per-CPU, tömbalapú gyorsítótár-réteg (array-based caching layer) a SLUB memória-allokátorhoz. A Google által karbantartott javításcsomag már bekerült a slab/for-next Git ágba, így jó eséllyel ott lesz a 6.18-as kernel összeolvasztási ablakában.

kami911 képe

Az AMD bemutatja a Color Pipeline API 11. iterációját – fejlett színkezelést minden Linux felhasználónak!

Az AMD újabb mérföldkőhöz érkezett a Linux grafikai fejlesztések terén: a Color Pipeline API 11. iterációja most elérhető, amely lehetővé teszi a fejlett színkezelést a Linux rendszereken, különösen a Steam Deck és a Gamescope környezetekben. Ez a fejlesztés alapjaiban javítja a grafikai megjelenítést, a pontosabb színvisszaadást és a jövőbeni játékélményt Linux alatt.

kami911 képe

A Mesa búcsút int a VDPAU-nak: a VA-API veszi át a helyét

Hosszú ideig párhuzamosan létezett a VDPAU (Video Decode and Presentation API for Unix) és a VA-API (Video Acceleration API) a Linux világában, ám most hivatalosan is lezárult egy korszak. A Mesa fejlesztői eltávolították a VDPAU támogatását a Gallium3D kódbázisból, ezzel végleg a VA-API vált az elsődleges videógyorsítási megoldássá a nyílt forráskódú grafikus alrendszer számára.

kami911 képe

Az AMD megkezdte a felkészülést a Linux 6.18-ra – Íme a grafikus meghajtó újdonságai

Az AMD a közelmúltban elküldte a kernel grafikus meghajtó (kernel graphics driver) frissítéseinek első csomagját, amelyeket még idén beépítenek a Linux 6.18-as kernelébe. Bár ez az első adag, ami az AMDGPU és az AMDKFD (AMD Compute Kernel Driver) compute meghajtókat érinti, nem olyan radikális, mint a korábbi kernelfrissítések, mégis számos fontos korrekciót és újdonságot tartalmaz, amelyek elengedhetetlenek a folyamatos fejlődéshez. Ráadásul a fejlesztések még hetekig tartanak, így várhatóan további funkciók is bekerülnek a későbbiekben a DRM-Next (Direct Rendering Manager Next) ágba.

kami911 képe

Újabb frissítés az Open-Source R300 meghajtóban: két OpenGL kiterjesztés támogatása két évtizedes Radeon GPU-hoz

Az Open-Source R300 meghajtó legújabb frissítése két évtizedes Radeon grafikus kártyák számára hozott új OpenGL kiterjesztéseket. A GL_ATI_meminfo és GL_NVX_gpu_memory_info kiterjesztések révén a felhasználók részletesebb betekintést nyerhetnek a GPU memóriahasználatába, javítva ezzel a játékok és alkalmazások teljesítményének kezelését. Az új funkciók a Mesa 25.3-devel verzióban érhetők el, és az R300 Gallium3D meghajtóban érhetők el.

kami911 képe

Figyeltél itt: Ez nem egy E.T. megjelent az AMD FidelityFX SDK 2.0

Az AMD GPUOpen csapata bejelentette a FidelityFX SDK 2.0 fejlesztői készlet megjelenését, amelynek egyik legfontosabb újdonsága a FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4) technológia beépítése. Ez az új verzió már gépi tanuláson alapuló (ML) neurális renderelési megoldásokat hoz a fejlesztők kezébe, a korábbi FSR 2 és FSR 3 mellett. A hivatalos közlemény szerint a 2.0-ás SDK egy „indulóplatform” az összes új ML-alapú technológiához, beleértve a jövőbeli FSR Redstone funkciókat is. Elsőként az FSR 4.0.2 vált nyilvánosan elérhetővé a fejlesztők számára. Az AMD FidelityFX SDK egy gyűjtemény erősen optimalizált, nyílt forráskódú effektusok (shader és futásidejű kód) együttese, melyet a fejlesztők használhatnak DirectX®12 vagy Vulkan® alkalmazásaik javítására. Az AMD FidelityFX SDK számos effektust tartalmaz.

kami911 képe

Új Mesa-pontkiadás: NVK javítások, Intel Battlemage és Radeon fejlesztések

A Mesa 25.2.1 nemrég megjelent, és a Mesa 25.2 első pontkiadása a főként hibajavításokra és néhány, a Mesa 25.3-devel fejlesztői ágából visszaportolt változtatásra összpontosít.

kami911 képe

A RADV Vulkan illesztőprogramba megérkezett az Intra-Refresh kódoló

A RADV Vulkan Video új fejlesztéssel bővült, amely lehetővé teszi az intra-refresh kódolást a videófeldolgozás során, javítva ezzel a hibabiztonságot és a sávszélesség-hatékonyságot. A munkát David Rosca, aki nyáron hivatalosan is csatlakozott az AMD-hez, végezte, folytatva korábbi tevékenységét a Linux alatti nyílt forráskódú videó gyorsítási képességek fejlesztésében, beleértve a RADV Vulkan Videót is.

kami911 képe

AMD GFX1250: Megduplázódik a felhasználói SGPR-ek száma

Az utóbbi hónapokban újabb részletek láttak napvilágot az AMD GFX1250 kapcsán, amely az AMDGPU shader fordító (LLVM back-end) fejlesztéséhez kapcsolódik. A legfrissebb LLVM fejlesztések szerint a GFX1250 esetén a felhasználói Scalar General-Purpose Registerek (SGPR) száma megduplázódik, az eddigi 16-ról 32-re nő.

kami911 képe

AMD HIPRT 3.0 – Új ray tracing funkciók az RDNA 4 GPU-khoz

Az AMD kiadta a HIPRT (Heterogeneous-compute Interface for Portability Ray Tracing) könyvtárának legújabb verzióját, a 3.0.9ba63f3 kiadást. Ez az első nagyobb frissítés a januárban megjelent 2.5-ös változat óta. A HIPRT az AMD saját, nyílt forráskódú sugárkövetésre (ray tracing) épülő könyvtára, amely a HIP felületre épül, és megkönnyíti a ray tracing feladatok integrálását olyan szoftverekbe, mint például a Blender. A HIPRT 3.0 legfontosabb újdonsága az RDNA 4 architektúra sugárkövetési képességeinek támogatása.

kami911 képe

Chip-kedd magad! Chipgyártói Patch Kedd: Számos sebezhetőséget orvosolt az Intel, az AMD és az Nvidia

Kedden több tucat biztonsági közleményt adott ki az Intel, az AMD és az Nvidia, melyek a közelmúltban azonosított biztonsági hibákról tájékoztatták az ügyfeleket.

kami911 képe

Új firmware és kernel-támogatás érkezik az AMD RDNA4 „Kicker” GPU-hoz Linuxon

Az AMD a napokban új firmware-fájlokat töltött fel a hivatalos linux-firmware.git tárházba, amelyek a legújabb RDNA4 architektúrájú, GFX12.0.1 kódnevű „Kicker” grafikus processzort támogatják. Emellett a Linux 6.17 kernelhez is megérkeztek az AMDGPU meghajtó frissítései, amelyek kifejezetten ennek az új változatnak a kezelését teszik lehetővé.

kami911 képe

Vulkan 1.4.325 – Új kiterjesztés: típus nélküli mutatók a shaderekben

A Vulkan 1.4.325 verzió pénteken jelent meg, és egy fontos újdonságot hozott: a VK_KHR_shader_untyped_pointers kiterjesztést, amely lehetővé teszi a típus nélküli mutatók (untyped pointers) használatát a shaderekben. A kiterjesztés a SPIR-V SPV_KHR_untyped_pointers bővítményre épül, és alternatívát kínál az eddigi szigorúan típushoz kötött mutatókkal szemben. A típus nélküli mutatók lényege, hogy a shader-kód átértelmezheti (reinterpretálhatja) a memóriában tárolt adatokat és atomi műveleteket anélkül, hogy a változó deklarált adattípusához kellene ragaszko

kami911 képe

LACT 0.8.1: Linuxos GPU vezérlőpanel régebbi AMD kártyák feszültség- és órajelkezelésének fejlesztésével

A LACT 0.8.1-es verziója megjelent, és több fontos újdonságot hozott a Rust nyelven írt, GTK felülettel megjelenített, nyílt forráskódú Linuxos GPU vezérlőalkalmazás számára. A LACT célja, hogy pótolja az AMD és Intel hivatalos Linuxos grafikus meghajtói hiányosságát, amelyek nem rendelkeznek saját, natív vezérlőpanellel, hasonlóan az open-source NVIDIA/Nouveau driverekhez.

kami911 képe

A Mesa 25.2 megérkezett: Vulkan 1.4 támogatás PanVK-hoz, X11 DRI2-támogatás eltávolítva

Megérkezett a Mesa 25.2 a nyílt forráskódú grafikus vezérlők gyűjteményének legújabb negyedéves továbbfejlesztett kiadása. A 2025-ös év harmadik jelentős frissítése, amely tovább bővíti a Vulkan és OpenGL támogatásokat, valamint több fontos fejlesztést és hibajavítást tartalmaz.

Oldalak

Feliratkozás RSS - AMD csatornájára